אתר זה משתמש בקובצי Cookies כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו. קראו את מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש.
קיימים מספר ערוצי קבלה.
בכל אחד מערוצים אלו, יש לעמוד בנוסף ביתר תנאי הקבלה. פירוט נוסף ניתן למצוא בקטגוריית מועמדים וכן במדריך לנרשם.
חישוב ממוצע הבגרות כולל בונוס עם ציון מבחן הפסיכומטרי או התיל.
ציון ההתאמה הקובע לקבלה למרכז האקדמי לב הוא 79 לקבלה על תנאי או 80 ומעלה לקבלה תקינה.
למחשבון ציון ההתאמה לחץ כאן
הלימודים מתחילים בסמסטר אלול. במהלך הסמסטר לומדים, בנוסף ללימודי קודש, גם את קורסי הקדם במתמטיקה, מחשבים ופיזיקה (משתנה מחוג לחוג). הסמסטר אורך כחודש ומטרתו לסייע לסטודנטים לחזק ולרענן את הידע בתחומים אלו לקראת הקורסים המתקדמים של סמסטר א'. לכל תלמיד חדש מפורט במכתב הקבלה אילו קורסים הוא מחויב ללמוד בסמסטר אלול.
שכר הלימוד במרכז האקדמי לב הוא שכר לימוד אוניברסיטאי מופחת ונקבע כל שנה על פי החלטת המועצה להשכלה גבוהה.
שכר הלימוד אינו כולל תשלומים עבור לימודי קודש, קורסי יסוד באנגלית, קורסי קדם ואגרות.
מבחן פוטנציאל שבודק כישורים ותכונות רלוונטיים ללימודים האקדמיים. מבחן זה מוכר כמקביל למבחן הפסיכומטרי עבור קבלה למרכז האקדמי לב, למעט למועמדי העתודה האקדמית ומועמדים לחוג לסיעוד.
המבדקים נמשכים כ-4 שעות ומתייחסים למידת ההתאמה לחוג המבוקש. המבדקים מוצגים באמצעות צג המחשב ואין כל צורך בהתנסות קודמת בהפעלת מחשב על מנת להצליח בהם. מבחן להתנסות עצמית ניתן למצוא באתר תיל אינטרנשיונל. לפרטים נוספים על המבחן ושאלות לדוגמא- לחץ כאן
בקשה לשינוי רישום יש לשלוח במייל למדור רישום. יש לציין בפניה שם מלא ומספר זהות.
מדור רישום לב harshama@jct.ac.il
מדור רישום טל harshama-tal@jct.ac.il
מדור רישום לוסטיג oritmu@jct.ac.il
מדור רישום תבונה tvuna@jct.ac.il
ניתן לבצע שינוי כל עוד החוג פתוח להרשמה. השינוי חייב להתבצע ע"י פניה במייל למדור מידע ורישום.
במידה והנך עומד בכל תנאי הקבלה, מכתב הקבלה יישלח במייל בתוך שבוע ממועד קיום הריאיון.
האוניברסיטה העברית, ירושלים
תואר ראשון בסיעוד (BSN), 1994–1998
אוניברסיטת בן-גוריון, באר שבע
תואר שני בבריאות הציבור (MPH), 2005–2008
תואר שני במנהל מערכות בריאות (MHA), 2006–2009בהצטיינות
האוניברסיטה העברית, ירושלים
דוקטורט (PhD) בבריאות הציבור, 2010–2013
בתר-דוקטורט (פוסט) במנהל עסקים, האוניברסיטה העברית, 2015–2017
השתלמויות מקצועיות נבחרות
2018 – קורס Biodesign – חדשנות רפואית, האוניברסיטה העברית
2018 – קורס "ניהול חדשנות בארגונים", הטכניון
2019 – תוכנית מנהיגות בבריאות, Merage Institute, קליפורניה, ארה״ב
2019 – תוכנית מנהיגות ברשת הבריאות 8400, בשיתוף הרווארד ביזנס סקול
2021 – הכשרה ב-BioConvergence מטעם רשות החדשנות והאוניברסיטה התל-אביבית
2024 – Coldiron Senior Nurse Executive Fellowship, Case Western Reserve University, ארה״ב
המרכז האקדמי לב (JCT)
ראש תכנית מוסמך במידענות טכנולוגית בבריאות
מרצה בכירה, ומפתחת קורסים ותוכניות בתואר ראשון ושני
המרכז הרפואי הדסה
מנהלת מרכז הדסה למחקר וחדשנות באחיות
GHLF – Global Health Leaders Foundation
Director, Hub Innovation & Organizational Excellence
יועצת עצמאית במערכת הבריאות
הובלת סדנאות ,AIחדשנות, מניעת אלימות, עיצוב שירותים בריאותיים והדרכת צוותים
מנחת סטארט אפים, חברה בוועדות מייעצות, מרצה בינלאומית Keynote Speaker
מתודולוגיות מחקר (כמותי ואיכותני)
1. Shafran-Tikva, S., Chinitz, D., Stern, Z., & Feder-Bubis, P. (2017). Violence against physicians and nurses in a hospital: How does it happen? A mixed-methods study. Israel journal of health policy research, 6, 1-12.
2. Shafran-Tikva, S., Zelker, R., Stern, Z., & Chinitz, D. (2017). Workplace violence in a tertiary care Israeli hospital-a systematic analysis of the types of violence, the perpetrators and hospital departments. Israel journal of health policy research, 6, 1-11.
3. Shafran-Tikva, S., Gabay, G., & Kagan, I. (2025, January). Transformative Insights into Community-Acquired Pressure Injuries Among the Elderly: A Big Data Analysis. In Healthcare (Vol. 13, No. 2, p. 153). Multidisciplinary Digital Publishing Institute.
4. Gabay, G., & Shafran Tikva, S. (2020). Sexual harassment of nurses by patients and missed nursing care A hidden population study. Journal of Nursing Management, 28(8), 1881-1887.
מנטורית באקסלרטור של הדסה (IBM AlphaZone)
עברית – שפת אם
אנגלית – ברמה גבוהה מאוד (כתיבה, קריאה ודיבור)