אתר זה משתמש בקובצי Cookies כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו. קראו את מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש.

ניגודיות גבוהה
רישום מקוון למידע נוסף

JCRME3 - 2015

כנס ירושלים השלישי למחקר בחינוך מתמטי JCRME3 התקיים בימים שני ושלישי, כ"ז-כ"ח בשבט תשע"ה, 16-17 בפברואר 2015,
במרכז האקדמי "לב" (לשעבר מכון לב) בירושלים, בשיתוף עם מכון מופ"ת

 

מטרת הכנס

להתוודע למחקרים עדכניים הנערכים בתחום החינוך המתמטי בארץ: מחקרים העוסקים בלמידה ו/או בהוראה של מתמטיקה בכל טווח הגילים, כולל בהשכלה גבוהה; מחקרים המתמקדים באוכלוסיות ספציפיות, למשל במחוננים או בילדים עם צרכים מיוחדים; מחקרים המתמקדים בסביבות למידה שונות, כגון סביבות המשלבות טכנולוגיה בחינוך המתמטי; מחקרים העוסקים בהכשרת מורים למתמטיקה לפני או במהלך עבודתם בפועל; ומחקרים בתחומים אחרים המשיקים לתחום של הוראת מתמטיקה ולמידתה. המחקרים יכולים להיות אמפיריים או תאורטיים באופיים.

 

קול קורא

מבנה ההצעה

בחירות לועדת הכנס הרביעי

תכנית הכנס

ספר תקצירים

תמונות מהכנס

האתר המקורי - מופת / המרכז האקדמי לב

 

יו"ר הכנס: ד"ר מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב

 

ועדת התכנית

פרופ' רוחמה אבן, מכון ויצמן למדע

פרופ' אבי ברמן, הטכניון

פרופ' נח דנא-פיקארד, המרכז האקדמי לב

ד"ר ילנה נפתלייב, אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית אחוה

ד"ר רוני קרסנטי, מכון ויצמן למדע

 

הוועדה המארגנת

פרופ' נח דנא-פיקארד, המרכז האקדמי לב

ד"ר אסתר לוינסון, אוניברסיטת תל אביב

ד"ר טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך

נעמה עדין, מכון מופ"ת

יעקב קולטקר, המרכז האקדמי לב

 

תאריכים חשובים

מועד אחרון להגשת הצעות: ט' בכסלו תשע"ה, 1 בדצמבר 2014

קבלת תוצאות של שיפוט ההצעות : י"ג בטבת תשע"ה, 4 בינואר 2015

 

 

חומרים ומצגות מהכנס

יום שני, כ"ז בשבט תשע"ה, ה-16 בפברואר

הרצאת פתיחה"למידת מתמטיקה: האם זה משנה באיזו שפה היא מתקיימת?"

אנה ספרד, אוניברסיטת חיפה

תקציר

מצגת

ביקורת ספר - When Oksapmin number system met Western arithmetic - Answering the question of how cognitive and cultural change induce each other.

 

מושבים מקבילים

 

תהליכי גיבוש ידע ותוצרי הלמידה הנלווים לפעילות "אבחון עצמי": המקרה של תלמידי כיתות ה' הלומדים חיבור וחיסור שברים פשוטים

ראפע ספדי, בושרא סעיד, המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל - חיפה

מצגת

תרומתה של מסגרת מחוננים במתכונת יום העשרה - על התמודדות התלמידים בפתרון בעיות לא שגרתיות במתמטיקה

רולא יאסין, המכללה האקדמית לחינוך חיפה ובית הספר יסודי דיר חנא, אמאל שריף-רסלאן, המכללה האקדמית הערבית לחינוך חיפה

סיכום

מצגת

דגמים חוזרים בגן הילדים - מי מתאים?

פסיה צמיר, דינה תירוש, רות ברקאי, אסתר לוינסון, מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב

סיכום

העמקת הידע המתמטי להוראה בעקבות צפייה ודיון בשיעורים מוסרטים

יעל נוריק, רוני קרסנטי, אברהם הרכבי, מכון ויצמן

סיכום

מצגת

הלימה בין תכנית הלימודים החדשה במתמטיקה לחטיבת הביניים לבין תפיסות המורים את רוח התכנית

עינב אייזיקוביץ אוד, ברברה פרסקו, המכללה האקדמית בית ברל

מצגת

תהליך הבניה של הגדרה מתמטית - המקרה של משיק

נאוה גלבוע, אוניברסיטת תל-אביב ומכללת אורות ישראל; טומי דרייפוס, אוניברסיטת תל-אביב; איבי קידרון, המרכז האקדמי לב

סיכום

מצגת

 

הבניית ידע מתמטי בנושא הזזות של פונקציות בקרב תלמידי כיתות ט'-י'

אורלי זיתוני טורס, טומי דרייפוס, דויד גינת, אוניברסיטת תל-אביב

סיכום

מצגת

 

הרצאת סיכום

 

"חינוך? מתמטי? האומנם? עת לתהות"

אברהם הרכבי, מכון ויצמן למדע

תקציר

מצגת

יום שלישי, כ"ח בשבט תשע"ה, ה-17 בפברואר

הרצאה פתיחה

"האם יש מוח נשי ומוח גברי?"

פרופ' דפנה יואל, אוניברסיטת תל-אביב

תקציר

 

מושבים מקבילים

 

סימפוזיון:

למידה שיתופית ופתרון בעיות: הפרט, הקבוצה, המורה

סיכום

 

דיון תאורטי בהשלכות להוראה העולות ממחקרים שהתבצעו בגישה הקומוגניטיבית

טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך; אביטל אלבוים-כהן, מכון ויצמן למדע; מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב

סיכום

 

שיח מתמטי להוראה (Mathematical Discourse for Teaching) מסגרת דיסקורסיבית לניתוח השתלמויות מורים

ג'ייסון קופר, מכון ויצמן למדע

סיכום

מצגת

פירוק מכשולים חזותיים בהבנה של שרטוטים דו-מימדיים המתארים אובייקטים תלת-מימדיים בהוראת הגאומטריה במרחב

מירלה וידר, אבי ברמן, בוריס קויצ'ו הטכניון

סיכום

 

האם לשיח במליאת כיתה עקבות במבחן מאוחר?

רנה הרשקוביץ, מכון ויצמן למדע;

שירלי עצמון, מכללת לוינסקי לחינוך, ה"פסגה", נתניה;

מיכל טבח, אוניברסיטת תל-אביב

סיכום

מצגת

סוגי הסברים והצדקות בספרי לימוד במתמטיקה לכיתה ז'

בועז זילברמן, רוחמה אבן, מכון ויצמן למדע

סיכום

מצגת

תפקידים אפשריים של הסברים בפעילויות מתמטיות

רותי ברקאי, אסתר לוינסון, אוניברסיטת תל-אביב

סיכום

 

הטמעת תכנית לימודים חדשה בחטיבת הביניים

ניצה שיאון, משרד החינוך

סיכום

 

הרצאת מסכמת

"מהיכן באים הפתרונות לבעיות מתמטיות? לקראת מודל כוללני של פתרון בעיות בסיטואציות חינוכיות"

בוריס קויצ'ו, הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל

תקציר