ניגודיות גבוהה
רישום מקוון ליום הפתוח

אחרי דיונים רבים באמצעים טכנולוגיים, התקיים באביב 2016 מפגש עבודה של קבוצת חוקרים ממספר מדינות (אוסטריה, הונגריה, פינלנד, סלובניה, פורטוגל וישראל). התוצר היה גיבוש תכניות עבודה הקשורות לפרוייקט אשר התקבל במסגרת אירופאית ERASMUS. הפרויקט בנוי במסגרת של STEAM Education, כאשר STEAM הם ראשי תיבות של Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics. הפרוייקט מנוהל מבודפשט, הונגריה.

במשך השנים 2016-2018 התבצעו עבודות מחקר, ניסויים, פיתוחים טכנולוגיים. כלים מגוונים היו בשימוש, ביניהם תכנות מסוג  Computer Algebra System ו- Dynamical Geometry System. במיוחד נעשה שימוש רחב בתכנהGeoGebra.

כל שנה התקיים כינוס ב Budapest Metropolitan University. סוף הפרוייקט סומן ע"י ימים מרוכזים בישראל: כנס בינלאומי ל STEAM Education בקמפוס לב של המרכז האקדמי לב, יום עיון למורים במערכת החינוך (בשלומי, הגליל העליון,בשיתוף עם משרד החינוך), ויום עיון במרכז לטכנולוגיה חנוכית (מטח) בתל אביב. כל הפעילות הזאת בישראל אורגנה בשיתוף של ראש הקתדרה עם פרופ' שרה הרשקוביץ (מטח).

הרצאה באוניברסיטת METU  בכסלו תשע"ז

ביקור הצוות הבינלאומי במעבדה לשימוש בטכנולגיה

משמאל, פרופ' הרשקוביץ. מאחור פרופ' גיורי טורי, דיקן הפקולטה לתקשורת ואומנות ב METU.

 

תרומתנו לעבודת הקבוצה מושתת על שני נושאים: חינוך ומחקר מתמטי מבוסס טכנולוגיה מחד גיסא ומתמטיקה ואמנות יהודית מאידך גיסא. בפועל המחקרים שאנו מפתחים מראים עד כמה שני התחומים מחוברים. השותפים הישראלים הם פרופ' שרה הרשקוביץ (מט"ח - המרכז לטכנולוגיות חינוכיות, תל אביב) וראש הקתדרה. השאיפה היא להקים צוות ישראל רחב יותר אשר יעסוק בתחומים אלה, במסגרת רחבה יותר אשר תהיה קשורה גם לארגון בינלאומי בשם Bridges (נוסד בשנת 1994).

 

ניצני עבודתנו הופיעו בהרצאות מוזמנות בכנסים (Symmetry Festival ביולי 2016 בוינה , CADGME 2016 בספטמבר 2016 ב Tirgu Mures אשר ברומניה) ובפוסטר בכנס Bridges באוגוסט 2016 פינלנד.

 

בשורות טובות: הפרוייקט אושר לעוד שנתיים 2019-2020.