קבלה על סמך תעודת בגרות/תעודת מכינה וציון מבחן תיל/פסיכומטרי. שני ציונים אלו משוקללים לציון התאמה. ציון ההתאמה המינימלי לקבלה הינו 79 לקבלה על תנאי ו – 80 לקבלה תקינה.
קבלה על סמך ממוצע בגרות 106 (למעט עתודה והחוג לסיעוד).
קבלה על סמך ציון פסיכומטרי 720 ומעלה.
קבלה על סמך תעודת הנדסאי בממוצע 85 לפחות לפקולטה להנדסה או 75 לפחות לפקולטה לניהול.
קבלה על סמך לימודים אקדמיים קודמים במוסד אקדמי מוכר.
אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה (רק בחלק מהחוגים).
בכל אחד מערוצים אלו, יש לעמוד בנוסף ביתר תנאי הקבלה. פירוט נוסף ניתן למצוא בקטגוריית מועמדים וכן במדריך לנרשם.
הלימודים מתחילים בסמסטר אלול. במהלך הסמסטר לומדים, בנוסף ללימודי קודש, גם את קורסי הקדם במתמטיקה, מחשבים ופיזיקה (משתנה מחוג לחוג). הסמסטר אורך כחודש ומטרתו לסייע לסטודנטים לחזק ולרענן את הידע בתחומים אלו לקראת הקורסים המתקדמים של סמסטר א'. לכל תלמיד חדש מפורט במכתב הקבלה אילו קורסים הוא מחויב ללמוד בסמסטר אלול.
מבחן פוטנציאל שבודק כישורים ותכונות רלוונטיים ללימודים האקדמיים. מבחן זה מוכר כמקביל למבחן הפסיכומטרי עבור קבלה למרכז האקדמי לב, למעט למועמדי העתודה האקדמית ומועמדים לחוג לסיעוד.
המבדקים נמשכים כ-4 שעות ומתייחסים למידת ההתאמה לחוג המבוקש. המבדקים מוצגים באמצעות צג המחשב ואין כל צורך בהתנסות קודמת בהפעלת מחשב על מנת להצליח בהם. מבחן להתנסות עצמית ניתן למצוא באתר תיל אינטרנשיונל. לפרטים נוספים על המבחן ושאלות לדוגמא- לחץ כאן
2019 – הווה: Ph.D. בהוראת מדעים (מבוסס מאמרים), שלב ב', האוניברסיטה העברית בירושלים נושא המחקר: "פיזמטיקה" – הממשק בין מתמטיקה לפיזיקה בהקשר של הוראת הפיזיקה
2016: קורסים בהוראת מדעים, מכון ויצמן למדע
2014: M.Sc. במדעים בפיזיקה שימושית, האוניברסיטה העברית בירושלים נושא התזה: פיתוח פלטפורמה לחקר שינויים פוטנציאליים ננומטריים בקרום התא
2005: B.Sc. במדעים בפיזיקה שימושית / הנדסת אלקטרו-אופטיקה, המרכז האקדמי לב
Levi, H., Merzel, A., & Lehavi, Y. (accepted). Physmatic Difficulties and Students’ Thinking Approaches. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. CiteScore (Scopus, 2024): 3.7, Q2.
Brahami, A., Levy, H., et al. (2017). Live cell near-field optical imaging and voltage sensing with ultrasensitive force control. Optics Express, 25(11), 12131–12143. IF: 3.36, Q1.
Lewis, A., Lev, D., Levy, H., et al. (2014). The optical near-field: super-resolution imaging with structural and phase correlation. Nanophotonics, 3, 3–18. IF: 6.5, Q1.
פרקים בספרים:
Levi, H., Merzel, A., Lehavi, Y., & Schwarz, B. (2024). Diagnosing the Cognitive Source of Students’ Difficulties Within the Physics-Mathematics Interplay Context. In Teaching and Learning Physics Effectively in Challenging Times (pp. 175–187). Springer, Cham. → נבחר בין ~10% מהמאמרים הטובים בכנס.
פרסומים בעברית:
לוי, ה', מרזל, א', להבי, י' (התקבל לפרסום). מקורות קוגניטיביים של קשיים פיזמטיים. תהודה – כתב עת למורי הפיזיקה בישראל.