אתר זה משתמש בקובצי Cookies כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו. קראו את מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש.

ניגודיות גבוהה
רישום מקוון למידע נוסף

ביואינפורמטיקה

הוא תחום המשלב בין מדעי החיים למדעי המחשב, והוא תופס את מקומו בחזית המחקר במדעי החיים. חקר מדעי החיים מתאפיין כיום באיסוף נתונים רבים הכוללים רצפי גנים שמרכיבים את הגנום וכן מידע על מבנים של חלבונים שמעורבים בתהליכים של בריאות וחולי. האסוף של המידע מתאפשר אודות לפיתוח של שיטות מחקר עדכניות ובאפשרויות מתחדשות של שימוש באלגוריתמים ממוחשבים.

במטרה להכשיר סטודנטים שיוכלו להשתלב במחקר בתחום של הביואינפורמטיקה, תכנית הלימודים כוללת קורסים במדע (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה וביולוגיה) שמקנים את הידע הבסיסי הדרוש להבנת תהליכי חיים. במקביל, התכנית כוללת קורסים מתקדמים במדעי המחשב. ביניהם, דגש על קורסים מתחום מדעי הנתונים, העוסקים בניתוח מאגרי נתונים ענקיים Big) Data), בהכרת כלים לכריית מידע (Data Mining).

לבוגר של התכנית הייחודית הזו יש את כל הידע הנדרש מאיש מחשבים תוך התמחות בתחומים החמים של מחשבים בתעשיית ההייטק –למידת מכונה, כריית מידע  ועוד, ובנוסף, התכנית מכשירה בוגר שמומחה בתחום הביואינפורמטיקה שהוא תחום מתפתח וחדשני הן האקדמיה והן בתעשייה. התואר מאפשר השתלבות במחקר המדעי באוניברסיטאות ובמכוני מחקר, וכן השתלבות בחברות ההייטק והביוטק הרבות.

קדם רפואה


קדם-רפואה
הוא מסלול הכולל אשכול קורסים המוכרים ע"י בתי הספר לרפואה בארץ כתנאי לקבלה של בוגרי תואר ראשון להשלמת לימודי רפואה בתכנית ארבע שנתית. תכניות ההמשך האלה מאפשרות סיום של לימודי תואר ראשון בתחומים מוגדרים, תוך הזדמנות להשתלבות בשוק העבודה או בהמשך לימודים אקדמיים בתחומים שונים, ובמקביל מאפשרות השלמת מסלול של לימודי רפואה בתכנית מקוצרת.  

התמחות קדם-רפואה במסגרת תכנית הביואינפורמטיקה

במסגרת לימודי הביואינפורמטיקה משולבים קורסי קדם-רפואה, חלקם כקורסי חובה בתכנית  הביואינפורמטיקה, חלקם כקורסי בחירה לקראת התואר בביואינפורמטיקה, וכן קורסים נוספים המזכים את בוגרי התכנית של ביואינפורמטיקה בתוספת 'התמחות בקדם-רפואה' בתעודת הבוגר שלהם.