כל תלמיד חדש מתחיל את לימודיו ב"סמסטר אלול" בלימודי קדם של היחידה ללימודי קדם, במתמטיקה ו/או במחשבים ו/או בפיסיקה. לכל תלמיד חדש יצוין במכתב הקבלה באלו קורסים הוא חייב ומתי מתחילים הלימודים
מבחן פוטנציאל שבודק כישורים ותכונות רלוונטיים ללימודים האקדמיים. מבחן זה מוכר כמקביל למבחן הפסיכומטרי עבור קבלה למרכז האקדמי לב, למעט למועמדי העתודה האקדמית ומועמדים לחוג לסיעוד.
המבדקים נמשכים כ-4 שעות ומתייחסים למידת ההתאמה לחוג המבוקש. המבדקים מוצגים באמצעות צג המחשב ואין כל צורך בהתנסות קודמת בהפעלת מחשב על מנת להצליח בהם. מבחן להתנסות עצמית ניתן למצוא באתר תיל אינטרנשיונל. לפרטים נוספים על המבחן ושאלות לדוגמא- לחץ כאן
My research over the last few years has focused on the design of systems for healthcare that use data mining. I have studied the use of a health app for the detection of Mild Cognitive Impairment in Parkinson’s disease. I also research the use of data-based apps for the detection of cardiovascular conditions. I have a particular interest in multidisciplinary studies that bridge the gap between technology and data mining and healthcare professionals such as occupational therapists and doctors.
Grant from the Israeli Ministry of Science, Technology and Space [2016- 2019], "Real-world functional cognitive application for evaluating people with Mild Cognitive Impairment in Parkinson's disease (PD)- Daily-Cog]
Collaboration with BgSegev, Ltd., Israel on apps for cardiovascular healthcare
Rosenfeld and A. Richardson. "Explainability in human-agent systems." Autonomous Agents and Multi-Agent Systems, pp.1-33, April 2019.
Richardson, S. Rosenblum and S. Hassin-Baer "On multidisciplinary teamwork in the design of dailycog for evaluating Mild Cognitive Impairment (MCI in Parkinson's disease", International Conference on Virtual Rehabilitation, 2019.
Richardson, S. Ben Ari, M. Sinai, A. Atsmon, and E. S. Conley, Y. Gat and G. Segev: Mobile applications for stroke: a survey and a speech classification approach, Proceedings of the 5th International Conference on Informationand Communication Technologies for Ageing Well and e-Health pp. 159-166, May 2019.