אתר זה משתמש בקובצי Cookies כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו. קראו את מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש.

ניגודיות גבוהה
רישום מקוון למידע נוסף

התכנית הנפרדת של "סייבר עלית" בגמר תחרות באוניברסיטת תל אביב

6.9.2018

בין המעפילים לגמר בתחרות "CYBER CHALLENGE" שהתקיימה באוניברסיטת ת"א במסגרת שבוע הסייבר שמתקיים בימים אלה, ישנה קבוצה יוצאת דופן  - 18 מתוך ה-90 המתחרים הינם חרדים ודתיים מתכנית "סייבר עילית" ייחודית

 

תכנית "סייבר עילית" היא תכנית לאומית ראשונה מסוגה, המכשירה נשים וגברים מהמגזר החרדי והדתי בתחומי הסייבר ואבטחת המידע ומסייעת להם להשתלב בחברות היי-טק, טכנולוגיה וסייבר בישראל. התכנית מופעלת על ידי המרכז האקדמי לב, המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י ומערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, ולוקחים בה חלק בוגרי ובוגרות תואר ראשון במדעי המחשב ובהנדסת תוכנה, שסיימו את לימודיהם בהצטיינות.  הלימודים בתכנית משלבים לראשונה תכנים מקצועיים לבוגרי תואר ראשון במחשבים והנדסה, ברמת מורכבות גבוהה, שאינה נלמדת כיום באוניברסיטאות בתארים הרגילים. תכני הלימוד פותחו על-ידי המוקד הלאומי לחינוך סייבר, יוזמה משותפת של מטה הסייבר הלאומי וקרן רש"י. לעבודת הפיתוח היו שותפים בכירים מתעשיית הסייבר בישראל והלימודים משלבים תאוריה עם התנסות בשטח , זאת בהתאם לצרכיי התעשייה הביטחונית והאזרחית.

כחלק מכך, משתלבים  משתתפי התכנית במהלך שנת הכשרתם בחברות בטחוניות, בינלאומיות וסטארטאפים העוסקים בתחום הסייבר.

לגמר תחרות Cyber Challenge שנערך השבוע הגיעו 18 ממשתתפי התכנית,  לאחר שנבחרו מבין כ-400 מועמדים מרחבי הארץ שהשתתפו בשלב מיונים מקדים שנערך אונליין במהלך חודש מאי, בסופו נבחרו 30 הקבוצות הראשונות להתחרות בשלב הגמר הסופי שנמשך 6 שעות (בכל קבוצה 3 חברים). לשלב הגמר הצליחו להעפיל 3 נשים בלבד, כולן מתכנית "סייבר עילית" .

אחד ממשתתפי תכנית "סייבר עילית", שהתחרה בתחרות הוא יחיאל לוין בחור חרדי בן 29 ואב לשניים, שלמד מדעי המחשב במרכז האקדמי לב. לאחר שסיים את לימודיו  לפני כשנתיים, הצליח לוין להשתלב בתחום בחברה לניהול ערוצי טלוויזיה, אבל רצה להיות מקצועי יותר ולהתעסק בדברים שדורשים "יותר מאמץ" לדבריו. "שמעתי על תכנית "סייבר עילית" והרגשתי שזה בדיוק מה שמתאים לי" הוא מספר, "מדובר בתוכנית אינטנסיבית, ואפילו  ויתרתי על משרה טובה שהייתה לי כדי לקחת בה חלק". במהלך הכשרתו בתכנית עובד לוין במשרת סטודנט במחלקת מחקר ופיתוח בחברה לניטור עבודה וזיהוי איומים ברשת, ולאחר סיום התכנית צפוי להמשיך בחברה למשרה מלאה. "העובדים סביבי בעיקר בוגרי צבא, אנשים עם הרבה שנות ניסיון" הוא מספר, "לא הייתי מצליח להתברג לתפקיד כזה בעבודה רגילה, לא משנה כמה מקצועי וטוב הייתי. היכולות שספגנו בשנה הזו והקשרים עם התעשייה שיצרנו אפשרו לי להגיע לנקודה בה אני נמצא היום". עוד מוסיף לוין, כי "התכנית מעניקה הזדמנות לאנשים חילונים להכיר את המגזר הדתי והחרדי. ניכר שיש שינוי גדול גם ביחס של הציבור החרדי. כשפניתי ללימודים, לא היה קל להסביר לאנשים למה אני הולך לעשות דברים כאלה, אבל במהלך השנים ראיתי התקדמות ויותר הבנה של הדבר, גם כשלא מסכימים, מבינים ויש הרבה יותר קבלה".

על התחרות מספר לוין כי היא הייתה אינטנסיבית ומאתגרת. "הצלחנו לממש אתגרים שהתנסינו בהם לאורך השנה, לפתור דברים ולהתמודד עם אתגרים חדשים. בעולם הסייבר תמיד יהיה עוד מה ללמוד ולנסות".

משתתף נוסף בתחרות אשר לקח חלק בתכנית הוא משה גאורס (32) שהחל ללמוד בגיל 22, אחרי שלמד כל חייו בישיבות. "כשהתחלתי ללמוד הידע שהיה לי במתמטיקה הסתכם בחילוק ארוך, פחות או יותר" הוא מספר,  "לא ידעתי מהם משתנים וכמובן שלא דברים מתקדמים יותר, ולא הייתה לי בגרות. עשיתי מכינה ולמדתי מתמטיקה, אנגלית ופיזיקה ולאחר מכן המשכתי ללימודי מדעי המחשב במרכז האקדמי לב". לאחר שסיים את לימודי התואר התחיל גאורס לעבוד כמפתח וכמתכנת, עד שנבחר לתכנית "סייבר עילית". לתחרות הגיע לאחר מספר חודשים בתכנית, במהלכם למד את תחום הסייבר וההאקינג. "אל מול האתגרים בתחרות בפרט ובתחום הסייבר בכלל צריך לחשוב מחוץ לקופסה" הוא אומר. במרכז האקדמי לב לומדים כיום כ-4500 סטודנטים וסטודנטיות חרדים ודתיים את מקצועות ההייטק, הניהול, ההנדסה והחשבונאות, המביאים לאקדמיה ולמשק את הייחודיות של המגזר ממנו הם מגיעים.

שיתוף ברשתות חברתיות: