אתר זה משתמש בקובצי Cookies כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו. קראו את מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש.

ניגודיות גבוהה
רישום מקוון למידע נוסף

הכנסים וערבי ההתרמה של המרכז האקדמי לב אינם מורגלים באורחים הוליוודיים, אך השבוע נקבע גם תקדים כזה.

13.5.2018

הכנסים וערבי ההתרמה של המרכז האקדמי לב אינם מורגלים באורחים הוליוודיים, אך השבוע נקבע גם תקדים כזה. בערב ההתרמה השנתי לידידי המרכז האקדמי לב שהתקיים בניו-יורק הייתה מים ביאליק - שחקנית יהודייה דתייה מהוליווד וד"ר למדעי המוח - הנואמת הראשית. בערב השתתפו מאות אנשים מצפון אמריקה, ובתוכם נשיא המרכז פרופ' חיים סוקניק וסגן הנשיא סטיוארט הרשקוביץ'.

מים ביאליק, שנבחרה להדליק את משואת התפוצות ביום העצמאות השנה (מסיבות טכניות הדבר לא התאפשר לה),התפרסמה בעיקר בזכות משחקה בסדרה "המפץ הגדול" בתפקיד המדענית איימי פארה פאולר. כיום היא קול מוביל בהגשמה עצמית של נשים ואף כתבה רב מכר בנושא. בכנס היא דיברה על עוצמה נשית ועל היכולת של אישה להגשים את כל חלומותיה, כאשר במקביל היא לא צריכה לוותר על אורח החיים הדתי שלה. בנוסף בירכה את המרכז האקדמי לב, המכשיר נשים דתיות רבות בתחומי הטכנולוגיה והמדעים מדי שנה ויוצר מהפכה משמעותית בחברה הישראלית.

"מה שמיוחד כל כך במרכז האקדמי לב הוא היכולת להתגבר על המתח והמורכבות בנושא שילוב נשים דתיות במקצועות ההנדסה, תוך כדי כבוד לערכים שרבים מאתנו מחזיקים בהם", אמרה ביאליק.

"הסיפור האישי והמקצועי של מים ביאליק שזור היטב במטרתו של המרכז האקדמי לב בחברה הישראלית בפרט ובקהילה היהודית העולמית כולה" הסבירה יו"ר ידידי המרכז האקדמי לב אורורה קסירר. "גם בחיים האמיתיים וגם במסך הטלוויזיה היא עוזרת לשבור את המיתוס שנשים אינן בעלי יכולת כמו גברים בתחומי המדעים והטכנולוגיה, והכל תוך כדי שמירה על אורח חיים דתי. מים היא מודל לחיקוי עבור נשים יהודיות והיה לנו ברור כי היא המתאימה ביותר להיות הנואמת המרכזית בדינר".

במכתב שכתב ראש הממשלה בנימין נתניהו למשתתפי הכנס הוא שיבח את תרומתם של בוגרי המרכז האקדמי לב לתעשייה הישראלית: "במשך כמעט 50 שנה המרכז האקדמי לב מכשיר סטודנטיות וסטודנטים בתחומי ההיי-טק, אלקטרוניקה, מנהל עסקים ומדעי החיים והבריאות. בוגרי המרכז האקדמי מסייעים לישראל לשמור על מעמדה כמובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. במהלך השנים הקימו בוגרי המוסד למעלה מ- 60 חברות היי-טק".

בהמשך הערב הוענקו פרסי מגן דוד למשפחתה של ד"ר רוזלי שכטר ז"ל ולגולן בן-אוני. ד"ר שכטר, בת לחסידי סאטמר שהיגרה לארה"ב בגיל 16, עשתה דוקטורט בפיזיקה באוניברסיטת ניו יורק והפכה לפורצת דרך לנשים בתחום הטכנולוגיה והעסקים. בן-אוני הינו ממומחי הסייבר בארצות הברית שעומד בראש מערך הסייבר בחברת IDT . השניים, אנשי עשייה שהגיעו לתפקידים בכירים בעבודה קשה ומהווים מודל לחיקוי עבור סטודנטים יהודיים רבים.

שיתוף ברשתות חברתיות: